23. MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL MUZYKI ORGANOWEJ I KAMERALNEJ
IM. WACŁAWA GEIGERA
27, 28 lipca; 9, 10 sierpnia 2024
Na przełomie lipca i sierpnia 2024 roku odbędzie się 23. Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej imienia Wacława Geigera w Zakopanem. Zapraszamy na cztery znakomite koncerty z piękną muzyką organową i kameralną.
27 lipca, sobota, godz. 17.00
Centrum Kultury Rodzimej w willi Czerwony Dwór, ul. Kasprusie 27
RECITAL PIEŚNI WACŁAWA GEIGERA
Wacław Geiger (1907–1988)
Dawid Biwo – bas
Bas-baryton, ukończył studia w klasie śpiewy na Warszawskim Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Na swoim koncie ma udział w licznych festiwalach i współpracę z wieloma zespołami i orkiestrami specjalizującymi się w muzyce dawnej.
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian
Pianistka, kameralistka, korepetytor, absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie w klasie fortepianu prof. Mariusza Sielskiego. Należy do grona najbardziej aktywnych polskich pianistów. Jej ogromną pasją jest szeroko pojęta kameralistyka i z nią przede wszystkim wiąże swoją przyszłość zawodową.
W programie:
Wacław Geiger (1907-1988)
Quasi sonatina funerale, sł. J. Weiss
Polonia
Kołysanka, sł. W. Geiger
Tęsknota, sł. L. Staff
O nie mów dziecię, sł. A. Asnyk
Pieśni tęsknoty, sł. M. Konopnicka
Człowiek marny
Ave Maria
Dumka czerwcowa, sł. W. Geiger
Dwie impresje, sł. T. Staich
Żal za szczęściem
28 lipca, niedziela, godz. 20.00
Sanktuarium Najświętszej Rodziny, ul. Krupówki 1a
ORGANY I GŁOS
Mateusz Rzewuski – organy
Ukończył wyższe uczelnie muzyczne w czterech krajach. Koncertował w ramach międzynarodowych festiwali na czterech kontynentach, wykonując recitale w wielu prestiżowych miejscach oraz słynnych kościołach, brał także czynny udział w licznych kursach mistrzowskich. Mateusz Rzewuski jest również laureatem wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów organowych, a także stypendystą prezydenta miasta Warszawy oraz Rektora UMFC w Warszawie.
Angelika Rzewuska – sopran
Sopran, w 2022 roku ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, specjalizacja – muzyka dawna. Brała udział w spektaklach operowych realizowanych przez Akademię Muzyczną w Gdańsku. Angelika Rzewuska koncertowała na międzynarodowych festiwalach.
W programie:
W. A. Mozart (1756–1791) Tu Virginum Corona z „Exsultate, jubilate”, KV 165
G. Rossini (1792–1868) O Salutaris Hostia z Petite Messe Solennelle
J. S. Bach (1685–1750) Passacaglia c-moll, BWV 582
G. Puccini (1858–1924) Salve Regina
F. Mendelssohn-Bartholdy (1809–1847) Jerusalem z oratorium “Paulus” op. 36
F. Mendelssohn-Bartholdy (1809–1847) V Sonata organowa D-dur op. 65 (Andante – Andante con moto – Allegro)
F. P. Tosti (1846–1916) Ave Maria
C. Saint-Saëns (1835–1921) Ave Maria
F. Nowowiejski (1877–1946) II Symfonia organowa g-moll op. 45 nr 2: I. Preludio festivo
W. A. Mozart (1756–1791) Alleluja z „Exsultate, jubilate”, KV 165
9 sierpnia, piątek, godz. 19.30
Sanktuarium Najświętszej Rodziny, ul. Krupówki 1a
FRANCUSKA MUZYKA ROMANTYCZNA
Krzysztof Pawlisz – organy
Organista – wykonawca, improwizator, pedagog, kompozytor, muzyk kościelny. Ukończył Państwowym Liceum Muzyczne im. F. Chopina pod kierunkiem Aleksandry Gawlik. Następnie kształcił się kolejno pod kierunkiem: Juliana Gembalskiego (Katowice), Jeana Boyer (Lyon) oraz Pietera van Dijka (Amsterdam).
Donne Armoniche (Adrianna Bujak-Cyran, Liliana Pociecha, Katarzyna Wiwer) – śpiew
Donne Armoniche to wyjątkowy zespół, w którego skład wchodzą śpiewaczki specjalizujące się w muzyce dawnej oraz w kameralistyce. Jego założycielką jest krakowska śpiewaczka Katarzyna Wiwer do której dołączyły Adrianna Bujak-Cyran oraz Liliana Pociecha. Zespół swobodnie czuje się zarówno w repertuarze chorałowym, jak też w barokowej muzyce wielogłosowej, a w kręgu jego zainteresowania znajdują się utwory przeznaczone na głosy żeńskie.
W programie:
César Franck (1822–1890) Prelude, fugue et variation
Guy Ropartz (1864–1955) Oraison dominicale
Gabriel Fauré (1845–1924) Tantum ergo sacramentum
Gabriel Fauré Tantum ergo op. 55
Camille Saint-Saëns (1835–1921) Ave Maria
Camille Saint-Saëns Ave Maria
César Franck Ave Maria
César Franck Panis angelicus
Maurice Duruflé (1902–1986) Ubi caritas et amor
Jean Langlais (1907–1991) Méditation (Suite médiévale nr IV)
Jehan Alain (1911–1940) Litanies
Jehan Alain Postlude pour l’Office de Complies
Gabriel Fauré Tantum ergo op. 65
10 sierpnia, sobota, g. 20.00
Sanktuarium Najświętszej Rodziny, ul. Krupówki 1a
HISZPAŃSKA MUZYKA ORGANOWA
Marta Misztal Bloch – organy
Organistka pochodząca z Podhala, od 1995 r. mieszka w Madrycie. W stolicy Hiszpanii studiowała grę na organach pod kierunkiem prof. Anselmo Serna Bustamante w Conservatorio Profesional de Música Arturo Soria i prof. Miguela del Barco w Real Conservatorio Superior de Música de Madrid (Królewskim Wyższym Konserwatorium Muzycznym), uzyskując dyplom z wyróżnieniem. W Hiszpanii uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich poświęconych dawnej muzyce organowej.
W programie:
Johann Sebastian Bach (1685–1750) Preludium i fuga g-moll, BWV 535, Preludium chorałowe „Schmücke dich, o liebe Seele”, BWV 654
Luigi Boccherini (1743–1805) Fandango (transkrypcja na organy Yves Rechsteiner)
Francisco Correa de Arauxo (1584–1654) XXXIX Tiento de tiple de cuarto tono, XXII Tiento de sexto tono
Antonio de Cabezón (1510–1566) Diferencias sobre el canto del Caballero
José Jiménez (1600–1672) Batalla
Eduardo Torres (1872–1934) Saeta IV
Juan Cabanilles (1644–1712) Pasacalles II
Miguel Del Barco Gallego (*1938) Preludio sobre la Aurora
Jesús Guridi Bidaola (1886–1961) Ofertorio
Na wszystkie koncerty WSTĘP WOLNY
Więcej informacji o festiwalu www.festiwale.zakopane.pl